Zdopravy.cz: Obnova tramvajové trati po 50 letech: Brno spustilo proces EIA

Obnova tramvajové trati po 50 letech: Brno spustilo proces EIA

Líšeň – křížení Drčkova Vizualizace DPMB
  1. Město Brno to myslí s obnovou padesát let nepoužívané tramvajové tratě Stránská skála – Líšeň vážně. Brněnský dopravní podnik aktuálně spustil proces posuzování vlivu stavby na okolí (EIA); se stavbou by přitom rád začal už příští rok na jaře. Předpokládané náklady na 3200 metrů tratě činí 400 milionů korun.
Tramvajová trať do Líšně
Autor: DPMB

„Trať umožní obsluhu stávající zástavby i připravovaných nových obytných souborů v plánovaných rozvojových územích na jihu a jihovýchodě Líšně,“ sdělila mluvčí brněnského dopravního podniku Barbora Lukšová. Pozemky mezi Líšní a Stránskou skálou jsou v územním plánu vymezeny jako rozvojové a obnovení trati je podle Lukšové prevencí před negativní dopady zastavění území bez dostatečné dopravní infrastruktury.

Obnovená trať, kterou pravidelná tramvajová doprava opustila už v polovině 60. let, zároveň napojí na kolejovou síť muzeum dopravy, kde bude konečná. „Zlepší se tak možnosti prezentace exponátů a turisticky se zatraktivní město Brno, městská část Líšeň i expozice Technického muzea v Brně,“ doplnila Lukšová. Plány na obnovu tratě kopírují původní koleje, které jsou od 90. let zcela nevyužívané.

Trať do Líšně, konečná v areálu muzea.
Vizualizace DPMB

Staronová trať povede od konečné u Stránské skály do areálu Technického muzea na Holzově, kde vznikne možnost přestupu na autobusové linky. Výhodou je, že je možné využít původní drážní těleso. Obnova původní trati je snadnější, než vytyčení a stavba zcela nové trasy. Jde o vůbec první obnovu staré tratě v Brně. V souvislosti s obnovením tramvajového provozu do Líšně připravují v Brně také rekonstrukci stávajících kolejí na Stránskou skálu v lokalitě Podstránská. Jedná se o přibližně 1,2 km dlouhý úsek tramvajové trati linky číslo 10.