Aktuálně

Napsali o nás: Moravskoslezsky.denik.cz

Nové ostravské tramvaje od Stadleru budou mít štíhlejší design. Líbí se vám?

První moderní a plně nízkopodlažní tramvají švýcarské společnosti Stadler by se cestující v Ostravě mohli v rámci testovacího režimu svézt na jaře příštího roku. Do ostrého provozu půjde v srpnu.

TANGO NF2 OSTRAVA je pracovní název nových tramvají, jejichž upravený design stále není finální a v příštích dvou měsících se ještě bude ladit.Nové tramvaje budou vizuálně přizpůsobeny potřebám ostravského vozového parku. Tramvaj Metelitsa, se kterou výrobce nedávno uspěl ve výběrovém řízení v ruském Petrohradě.Tramvaj na baterky s názvem Inekon Trio-12, kterou si objednalo město Seattle v USA, se testovala v Ostravě.

TANGO NF2 OSTRAVA je pracovní název nových tramvají, jejichž upravený design stále není finální a v příštích dvou měsících se ještě bude ladit. Foto: Vizualizace: Stadler

10. 2. 2017

Jak už Deník informoval, třicet středně dlouhých tramvají za více než miliardu korun firma dodá postupně v letech 2018 a 2019, dalších deset pak má zarezervovaných pro případnou dodávku v průběhu roku 2020.

Líbí se vám?Hlasovat můžete na této stránce pod článkem.

„Tramvaje pro Ostravu vyrobíme v maximální kvalitě. Projekt vnímáme jako velice důležitý pro naši prestiž v celé střední Evropě,“ uvedl ve čtvrtek výkonný viceprezident pro marketing a prodej Stadleru Peter Jenelten, který spolu se zástupci pražské pobočky v Ostravě představil parametry i vybavení připravovaných tramvají.

Související: Nové „speciály“ pro Ostravu: Jaké budou nejmodernější tramvaje v zemi?

TICHÁ JÍZDA, VYSOKÝ KOMFORT

V nich se lidé budou moci zdarma připojit k wifi, díky USB konektorům dobíjet své mobilní telefony nebo sledovat svou trasu na LCD panelech. Díky mazání podvozků nebudou tramvaje za jízdy vydávat typický pištivý zvuk a budou mít specifický tvar.

„Všechny čtvery dveře budou stejně velké pro rychlý nástup a výstup, což nás nutí posunout podvozek až za první dveře a zúžit kabinu kvůli bezproblémovému průjezdu zatáčkami o poloměru dvaceti metrů. To znamená, že Ostrava bude mít oproti klasickým masivním tramvajím štíhlejší design,“ vysvětlil zástupce české pobočky Stadleru Bohumír Kráčmar.

Přečtěte si také: Do autobusů jen předními dveřmi? V budoucnu zřejmě natrvalo

Na moderních tramvajích pro Ostravu bude projekčně pracovat pražská pobočka Stadleru, kde budou tramvaje také designově upraveny. Jejich samotná montáž však bude probíhat i díky výhodnějším cenám v polském závodu v Sedlcích. Například podvozky ale budou dodány přímo ze Švýcarska.

TRAMVAJE NA JAŘE

„Abychom stihli termíny ve smlouvě, výrobu první tramvaje zahájíme už letos, dynamické testy pak v únoru příštího roku,“ dodal Kráčmar s tím, že testovací jízdy budou probíhat nejprve v areálu dceřiné společnosti DPO Ekova Electric v Ostravě-Martinově a od března přímo v ulicích. Nejprve bez cestujících, následně i s nimi. Do ostrého provozu by však tramvaj měla být nasazena až v srpnu. Dodávka všech třiceti tramvají bude dokončena v průběhu roku 2019.

Mohlo by vás zajímat: Odpolední kolaps tramvajové dopravy v Ostravě způsobila technická závada

K TÉMATU: Jaké budou nové tramvaje od Stadleru?

Parametry

Plně nízkopodlažní
Otočné podvozky, dvojí odpružení
Minimální hlučnost
Délka: 25 metrů
Maximální rychlost: 80 km/h
Kapacita: 188 míst (z toho 61 k sezení)
2 místa pro vozíčkáře, 2 pro kočárky

Vybavení

LCD panely
Klimatizace a topení
Wifi připojení
USB konektory
Kamerový systém

Blíží se konec spřažených souprav

Ostrava chce do budoucna sázet na článkové tramvaje, které dodá také Stadler. Cílem je omezit spřažené soupravy. „Ve druhých vozech se jednak špatně udržuje pořádek a jednak ve voze bez řidiče se lidé necítí zcela bezpečně,“ uvedl předseda představenstva DPO Daniel Morys, že spřažené soupravy by chtěl z vozového parku zcela vyřadit do roku 2021.

Čtěte také: Nový šéf DPO Morys: Chci nejmodernější dopravní podnik v republice!

Autor: Petr Jiříček

 

http://moravskoslezsky.denik.cz/zpravy_region/tramvaje-od-stadleru-budou-mit-stihlejsi-design-20170210.html/